luxembourg !!

8 september 2011 - Drauffelt, Luxemburg

Nou ik ben nu nog niet helemaal aan een blog gewend en heb hem dus ook niet echt goed “up to date” gehouden! Ik zit hier nu 1 week en 1 dag en we hebben super veel gedaan, dus hou je vast.

Ik ben op woensdag aangekomen en ben nu vergeten wat ik toen heb gedaan. Ik zit hier bij een familie met 5 kinderen. De oudste dochter, Annelous, is van mijn leeftijd. Dan krijg je Vivian, Martine, Jasper en de jongste is Coen. Ik word hier goed verzorgd door Barbara en Gerrit Jan, de ouders van dit stel.

Donderdag was het hier heel warm. Ik ben toen met Viv, Jasper en Coen om af te koelen naar het zwembad gegaan. ’s Avonds hadden we afgesproken met een vriendin om met haar en nog 3 anderen naar de film te gaan.

Ik en Annelous zijn, aangezien de treinen hier met bepaalde tussen posen rijden en wij dus een poos over hadden toen we aankwamen in de stad, naar de kermis gegaan en hebben daar gegeten. Dit was heel gezellig, en vervolgens zijn we naar een “sneak preview” film gegaan. Hier koop je een kaartje voor een film die nog niet in de bios is maar je weet van tevoren niet welke het is. Wij hadden “the debt”, een film waar we ons niet op ingesteld hadden maar die toch heel leuk bleek.

Na de film was het te laat om nog naar huis te gaan en we hebben dus bij de vriendin geslapen. Dit was waarschijnlijk de vreselijkste nacht van mijn leven. We mochten namelijk op zolder slapen alleen er waren daar zoveel muggen. We waren de volgende ochtend zo’n 2 kilo lichter van al het bloed dat we miste en ik had alleen al op mijn schouder bladen 50 muggenbulten. Ik kan jullie vertellen ik heb geen oog dicht gedaan.

Vrijdag hebben ik en Annelous een stuk gefietst maar verder rustig aangedaan om weer even bij te komen. Verder was iedereen weg en toen ben ik door Annelous en haar oma geportretteerd, als oefening voor de kunst stroom die Annelous volgt.

Zaterdag was het weer warm en dus hebben we met een vriendin van Annelous afgesproken om naar een meer te gaan. Daar hebben we ook Coen en Jasper me naar toe genomen en het bleek dat de vriend van Annelous ook kwam. Daar hebben we ijs gegeten en lekker gezwommen, verder hebben we ook een bootje gejat.

Dit zou ik even uit leggen, je kan daar bootjes huren en wij hadden dus ook geld me genomen om dat te doen. Maar toen wij daar aankwamen was de verhuur dicht. Later toen we even gezwommen hadden stond het hek open maar er was niemand om de bootjes te verhuren. Vervolgens hebben we nog een tijd gewacht of er iemand kwam om dan een bootje te kunnen huren. Na een half uurtje dachten wij van we kunnen ook nu gewoon een bootje mee nemen en dan straks betalen. Maar toen we 4 uur verder waren en al 3x een bootje me hadden genomen en weer terug gebracht hadden was er nog steeds niemand. Dus toen hebben we nog maar een extra ijsje gehaald en zijn naar huis gegaan.

’s Avonds kwam Martine thuis en heeft ze ons allemaal verteld over de tijd die ze had door gebracht op een boot.

Zondag waren Annelous, ik en Martine uitgenodigd door de vriendin van Annelous om bij haar warm te komen middag eten, dat doen ze dus niet alleen in warme landen maar ook in zoiets als Luxemburg. Dus wij zijn naar haar toe gegaan en hebben daar iets met courget gemaakt wat echt super lekker was. Als toetje hadden we île flottante.

We zijn opgehaald en zijn toen naar de Luxemburgse Blokker gegaan waar we wat spullen voor de badkamer hebben gehaald. En ik heb wat BH lessen van Martine gekregen, heel handig!

Maandag hebben we Vivian opgehaald, die naar Joris in Nederland was gegaan. Ik moest de tomtom instellen en raad eens waar we uitkwamen ? De McDonalds. Hierdoor moest Vivian op het station wachten, maar dat had ze blijkbaar al een beetje zien aankomen.

Hierna wouden we een blotevoeten wandeling maken in Maastricht, maar die was dicht. Dus zijn we maar naar de Ikea gegaan. Dat was wel makkelijker gezecht dan gedaan want we zijn om er te komen 4x langs de afslag gereden voor we het konden vinden. Hier hebben we nog wat dingen voor het huis gekocht. Omdat dit zo goed geslaagd was hebben we lekker Ikea worst gegeten.

Toen we thuis kwamen hebben ik en Annelous ons primeurtje gehad in een schakelbak, in Luxemburg, waar ik reed. We gingen namelijk pizza halen.

Dinsdag heb ik paardgereden met Viv en Barbara. Alleen zijn we zo stom geweest om een zadel te vergeten. Dus heeft Viv zonder zadel gereden. Maar dat was voor mij niet zo’n probleem want op deze manier gingen we niet zo hard en kon ik dus nog even inkomen. Het ging volgens mij wel goed en ik kijk uit naar de volgende keer.

Hierna hebben ik en Annelous nog wat klusjes in het huis gedaan.

Woensdag hebben ik en Annelous nog geprobeerd wat van ons laatste klusje af te maken maar dat is hem niet helemaal geworden aangezien het schuurpapier opwas. ’s Middags hebben we Coen overgehaald om met ons naar de kermis te gaan, aangezien hij daar nog nooit was geweest.

Hij vond het super tof, gelijk toen we binnen kwamen zijn we in een achtbaan geweest. Vervolgens hebben Annelous en Coen nog een ding gedaan waar je veel rond draait en kotsmisselijk van word en we hebben suikerspin gegeten, wat hier overigens Barbapapa heet! We hebben nog wel meer dingen gedaan maar daar zal ik jullie niet me lastig vallen.

Toen we thuis kwamen bleek dat Barbara weg was en toen hebben ik en Annelous gekookt, eigenlijk heeft Annelous gekookt en heb ik sla gemaakt, maar iedereen vond mijn sla het lekkerst.

Barbara vertelde dat ze anders wel Chinees had willen gaan halen wat zorgde dat Martine een beetje… prikkelig werd, al duurde dit niet heel lang.

Donderdag, vandaag! Oeps ik kijk op de klok en het is al een uur lang gister. Maar donderdag dus zijn Annelous en Barbara naar de stad gegaan om verf te halen, om half 8 ’s ochtens. Dit heb ik compleet gemist en ben pas om half 11 uit m’n bed gekropen. Blijkbaar heeft Martine me ook nog wakker gemaakt maar dat is dus niet door gekomen.

Om 12 uur zijn ik en Annelous naar de stad gegaan om te helpen bij een zomer kamp. In de trein naar de stad zijn we de vriend van Annelous nog tegen gekomen, die ging ook helpen. Daar moesten de kinderen met een foto ons in de stad zoeken en dan iets grappigs doen om te vragen of wij de persoon waren op de foto, ze moesten dan blaffen of fake tegen je been aan plassen. Als ze het goed hadden moesten ze dan vervolgens ook nog een opdracht doen.

Rond 5 uur zijn we naar huis gegaan en hebben de kamer van Annelous een make over gegeven. Ze wou namelijk haar witte muren bruin en blauw verven.

Ergens vandaag hebben we ook besloten dat we morgen naar Zwitserland gaan om de vriendin, waar we ook al mee naar de film zijn gegaan, Mariëlle, op zoeken die daar nu woont voor haar studie. Ze hebben namelijk geen universiteiten hier in Luxemburg, of anders geen goede.

En uiteindelijk was ik alles om kwart over 1 nog aan het opschrijven terwijl ik morgen om 8 uur op moet om de trein te halen.

Slaap lekker en tot gauw!