On the road

12 september 2011 - Drauffelt, Luxemburg

Vandaag, vrijdag, zijn we om 7 uur opgestaan om zonder stres met de trein naar Fribourg te komen, een stad in Zwitserland.

Dit is niet gelukt. We moesten heel erg opschieten en nog voor we weg waren van “gare Luxembourg” werd er al aangekondigd dat er een vertraging was van 20 minuten.

Vervolgens zijn we wel gewoon met deze trein gegaan maar toen we in Basel kwamen werd er gezegd dat door de vertraging de trein niet verder zou gaan. Dus hebben we in Basel een trein genomen die naar Zürich ging. Op deze trein werden we gecontroleerd en kregen we te horen dat ons ticket niet geldig was omdat we een omweg namen! Maar na uitgelegd te hebben dat dit de roeten was die we van te voren te horen hadden gekregen mochten we door rijden tot de volgende halte en daar dan een trein terug pakken. Bij de volgende halte aangekomen bleek dat daar de trein stopte die we van oorsprong van plan waren geweest om te nemen. Ik en Annelous hebben toen maar besloten niet naar de conducteur te luisteren en verder te gaan. Dit ging goed en na zo’n 10 uur onderweg te zijn geweest goed aangekomen bij Mariëlle, de vriendin die nu in Fribourg is gaan studeren. Hier hebben we haar nieuwe kamer bekeken en eten gekocht. ’s Avonds nog even een half seizoen van “Friends” gekeken en plannen gemaakt voor dingen die we morgen gaan doen. Daarna zijn we een beetje welverdiende slaap ingaan halen.