Lembongan

16 april 2012 - Mengwi, Indonesië

ondertussen moeten jullie tog wel gemerkt hebben dat als mijn verhalen met een langere tusse pose komen ik het gewoon heel gaaf heb! vandaar dat ik nu dus inderdaad ongeweer een maan niet van me heb laten horen.
ik zit ondertussen al bijna 2 weken op Lembongan een eiland naast Bali, waar ik aan het leren duiken ben. ik had tegen muriel gezecht dat ik wel zou willen leren duiken en dat ik daar best voor zou willen werken als ik het dan goedkoper of mischien zelfs gratis zou kunnen krijgen. waarop zij gelijk zij dat ze wel imand kende, een australier met een duik school die heel goed was, goede equipment heeft en goed de regels hand haaft maar wel gewoon leuke vestegingen heeft, en dat ze het hem even ging vragen. dat gedaan en na ongeveer een week af gesproken dat ik 2 weken hier op lembongan kon werken/ een duikkeurzes doen en dan 3 weken naar gilli trawangan gaaan om daar te werken/duikkeurzes te doen. zo word ik in 5 weken op geleid tot advanced open water diver! ik heb de eerste week genomen om rustig al het theori materiaal tot me te nemen en een beetje te snorkelen. ondertussen ook gezellig met de locals die hier de duikshop runnen ge hangen en leuke dingen gedaan zo als krabben vangen in de mangroven en naar local spots gaan! ze hebben me ook megenomen naar een waroung van de moeder van een van de jongens hier die heel lekker eten maakt en wat ook nog eens goedkoop is dus daar ben ik elke dag aan het eten en met de gasten aan het hangen, ben al een leuk wordje indoneschis aan het spreken. het engige is dat ik nu dus al 2 weken reist aan het eten ben en dat ik me gewoon niet voor kan stellen dat je dit 4 of zelfs 5 keer per dag (wat ze hier doen, niet ik) eet en het dan nogsteeds lekker kan vinden. maar dat komt vast omdat we in nederland gewoon verwent zijn met al die afwisselingen, rijst, pasta, couscous en aardappelen.
het snorkelen was echt geweldig ik heb met manta rays gesnorkeld die ongeveer 3 meter lang zijn en zooo gaaf zijn om mee te zwemmen, verder zijn er overal kleurige visjes en vissen! het coraal is cool en het is gewoon fijn om te zwemmen en onderwater omgeven te zijn met fisjes. maar nu ben ik dus begonnnen met het echte duiken en dat is nog veel gaver want nu kun je inplaats van 1,5 minutten op 10 meter zijn, 55 minuten op 18 meter blijven! of terwijl het gaafe en fijne en coole and mooie duurt nu gewoon veel langer. morge is de laatste les en daar boven op gaan we duiken met de mantas, ow ik heb er zo veel zin in! ik zou kijken of ik wat foto's kan maken maar anders moeten jullie maar even googelen!
ik zou nu nog voor 5 pagina's door kunen schijven over hoe gaaf het is maar ik moet ook met jullie rekening houden en dan bedoel ik niet alleen dat ik jullie niet te lang over mijn supper gave ervaringe wil laten lezen. xx Tim

1. Paps:
    16 april 2012
    Hé lieverd, van mij mocht je nog wel even doorgaan. Inderdaad wel een beetje jaloers maar vind het vooral super dat je zoveel ziet en het zo naar je zin hebt. Wellicht ook nog wat foto's van de duikschool en je verblijf bij Muriel? Heb je nog wat van de aardbeving gemerkt? Doe ook Muriel wederom veel groeten Xxx Paps.
  2. joris:
    17 april 2012
    je ben nu wel super gaaf aan het duiken
    maar wordt er nog wat gesurft??
  3. Mieke:
    17 april 2012
    Hoi Tim,

We hebben niet op al je verhalen gereageerd maar hebben ze wel gelezen en ervan genoten. Wat een fantastische tijd heb jij achter de rug en wat gaat die tijd snel. Geniet nog lekker van de komende weken. Groetjes Wim en Mieke
  4. Victor:
    18 april 2012
    Krijg zomaar het idee dat je het daar heel leuk hebt..
  5. Frans Palm:
    18 april 2012
    Gozer weer leuk om je verhaal te lezen. Fantastisch allemaal toch! Leuk dat je me in de verhalen een beetje mee kan nemen met jou reis. Groeten en slamat
  6. astrid:
    27 april 2012
    toen ik over die duik vakantie begon was dat omdat mij dat er leuk leek en nu pik jij zomaar mijn geweldige idee hahah maarja had ook niet anders verwacht dat je iets van z'n slim zusje pikt met HAVO niveau :)