Bowen I am on my way

5 februari 2012 - Melbourne, Australië

dit is mijn laatste blog van op de kattel farm, want ik heb een nieuwe plek gevonde meer naar het norde en het heet Bowen, aan de kust. het is bij de zus van Lance. het leuke is dat ik haar eerst had ge contact en dat ze mij naar hem door verwees en dat ik nu tog nog naar haar toe ga!
ik heb het hier nu wel gezien, ik dacht dat ik lance zo ver had om met me te paard koeien te verplaatsen, maar hij heeft het zo uitgesteld dat we het uiteindelijk tog met de auto en de quad moesten doen. dus dat valt een beetje tegen. ik heb nog een of 2 dagen hier dus ik kan nog kijken of ik gewoon kan rijden maar het word het niet meer met de koeien. verder heb ik dus wel de koeien verplaatst met de auto, ik heb quad gereden en ik heb de koeien ge tagd.
dit is dat je de koeien een soort oorbel geeft, van die gele flapjes. alleen hier zijn ze goud en om de vliegen weg te houden. dit is best spannend, je denkt mischien och wat kan zo'n koe nou doen! dan denk je 1 aan de nederlandse melk koeien en 2 heb je wel eens goed naar een koe gekeken? een koe is best groot als je er naast staat! we moesten ze eerst in een bepaalde wei zetten, vervolgens moesten we van die koeien een paar in een ander stuk zetten wat we dan konden door sluisen naar een soort bank schroef voor koeien. hier worden ze in vast gezet met hun hooft door een dubbele deur en dan een balk onder hun kin. maar denk maar niet dat ze nu rustig staan wachten tot jij klaar ben, ze kunnen hun hooft nog aardig bewegen, ze ruiken waarscheinlijk de angst van de vorige, en ze gaan geweldig tekeer in hun bankschroef. en dan heb je nog niets gedaan, moet je vervolgens nog een pin door hun oor heen rammen van een halve cm! dit was best spannend maar het is alle maal goed gegaan.
ik laat weer van me horen op mijn andere aderes groeten Tim

oke ging niet helemaal zo als gepland. want ik had nog een keer internet voor dat ik naar dit adres ging maar toen wou de computer mijn harde schijf niet openen dus kon ik niet poosten. ik heb lance zo ver gekregen om me naar een meisje, Laura, te nemen die zelf heel vaak rijd en heb haar gevraacht of ze me mee wou nemen. 2 dagen later zijn we gaan rijden, dus dat was heel leuk. verder hebben we nog een heel stuk van de schuur af gemaakt waar onder zonder bescherming een dak balk op 7 meter hoog op het dak geschroeft ik heb nu nog spier pijn van het vast houden! en het trieste is... ik zal de schuur nooit af zien ! hij heeft geen internet en ik ben niet meer daar.
en ik heb een date gehad, Laura en haar familie werde uitgenodicht bij vrienden en ze vroegen of ik mee ging omdat ik dan wat andere jongere kon ondmoeten. dus dat was heel leuk! en ik heb een aderes gekregen voor het echte cattle mustering, in de outback!!
ik denk dat ik nu een steeds kompleeter beeld van australie krijg ik ben nu mijn laatste weekjes aan het inplannen om het helemaal compleet te maken maar ik denk dat het helemaal goed komt. wat ik verder al gepland heb is voor jullie nog een verassing xx Tim

1. mama:
    5 februari 2012
    Hee Tim, fijn weer wat van je te horen. Je maakt me wel erg nieuwsgierig. Wat is een cattle mustering?
    Je kunt Lance ook vragen om een foto van de schuur te maken en die dan, heel ouderwets, per post op te sturen. 't is maar een idee.
    Succes met de rest van je plannen!?!?!? XXX
  2. mama:
    6 februari 2012
    Al die stadse mensen denken misschien dat een koe maar een slap sloom dier is maar op het platte land komen er geregeld ongelukken van en dan met name met de stieren. Ik vind het wederom een mooi verhaal. Keep us posted, liefs Paps
  3. astrid:
    11 februari 2012
    heeeix timm
    lang niet meer gesproken.
    en sooo als ik jouw blog lees staad daar iedere keer weer een heel boek op:)
    dan moet ik wel ff de tijd nemen om het telezen en al die boeren praat er dan ook nog bij het is wel moeilijk voor dit stadse meisje om dat allemaal bij tehouden...
    maar wel leuk om weer een deel van je wereld reis telezen.
    xxx je eenige echte zusje X
  4. Irene:
    13 februari 2012
    Hey Tim!

Nog steeds op en top aan het genieten! Super joh!! Ga zo door ;-)) Hier in het NL'se mis je niet heel veel. Net 2 weken echte winter achter de rug (heel NL in de schaatsban) en nu weer regen, kortom een perfecte winter om op reis te zijn!!!
    Geniet, dikke kus