Brisbane Cattle farm

17 januari 2012 - Melbourne, Australië

nou het verhaal gaat verder,

de dag dat ik terug kwam van de berge had ik afgespoken met iemand van mijn basischool, waar van ik er achter kwam dat ze in sydney was door facebook. met haar heb ik in de ochtend een beetje door de stad gelopen en onze verhalen uit gewisseld. 's midags ben ik naar het muzeum geweest en heb daar een tentoonsteling over aberigionals en over hoe de dieren die hier nu leven zijn geworden tot hoe ze nu zijn, bekeken.

om 5 uur ging het muzeum dicht en ik wou nog even op het internet kijken of ik alvast iets kon vinden om mijn volgende plan te maken. op weg naar het internet, wat gesloten bleek te zijn, kwam ik lidia, het meisje waar ik mee naar de blue mountens ben gegaan, tegen. zij had ook internet nodig en ging naar een plek waar ze wist dat er nog internet was tot 6 uur.

wij oppad kom ik daar binnen staan daar de 4 meiden van het dak feest achter de computer. blijkbaar zat er opdat moment een meisje achter me, allet, die tegen haar vriendin zecht: nou die jongen lijkt van achter sprekend op imand van mijn midelbare school. even later roept een van de 4 meisjes van het feest me en dat hoorde zij, blijk ik het ook echt te zijn, dus ik heb ook met haar nog even ge kletst over hoe en wat zij hier nu aan het doen is, maar zij ging naar fiji om haar kosten een beetje te druken. het bleek dat de meide van het feest de verkeerder trijn hadden genomen en de volgende dag weer verder zouden gaan maar dat zij bij de hoost van het feest konden slapen, die kwam hun op halen dus die heb ik ook nog even gedag gezecht. vervolgens ben ik maar snel oppad gegaan voor ik nog meer mensen te gen zou komen.

Gavin, de man van het strand, heeft me van het trijn station ophehaald en het bleek dat hij zelf ook naast het strand woonde. Ik heb daar 3 dagen op het strand gelegen en zijn internet gebruikt om mijn next move te bedenken en dat is geworde dat ik, eindelijk, 3 weken op een cattel farm kan werken.

ik had contact met een vrouw maar die zij dat zij geen plaats meer had maar dat zij haar broer had gebeld en dat ik daar welkom was maar dat ik hem nog even moest bellen. na 3 dagen van constant bellen maar geen contact, werd ik een beetje zenuw wachtig en moest ik weg van Gavin, en ben maar gewoon in Lance, de man van de farm, z'n richting gegaan. ik ben naar brisbane gegaan en daar had ik eindelijk kontact. ik had afgesproken om de volgende dag te komen omdat ik net een hostel had geboekt en ik dacht dat het wel leuk zou zijn om even door de stad heen te lopen. onderweg een aardige koreaan tegen gekomen en ben met hem naar mount coo thaa gegaan om een keer een stad op een andere manier te bekijken. was heel leuk en ben toen terug gelopen wat weer 2 uur duurde, maar de mensen zijn hier zo aardig ik vroeg een vrouw voor de richting en die zij gelijk: ow maar dat is nog een super lang stuk, eigenllijk had ze het heel druk, ik geeft je wel een lift! supper tof dat was 20 min korter lopen.

de volgende dag ben ik met de trijn naar gatton gegaan maar dat was een missie, ze hadden me de goede richting op gestuurd op het trein station maar de compleet verkeerde instrukties, maar geluk ik kwam ik daar redelijk optijd achter en met een vertraging van 2 uur ben ik dan tog opgehaald van gatton en veilig aan gekomen bij Lance.

hier heb ik nu al 3 dagen gezeten, met de eerste dag gelijk een electries hek maken de 2e dag hebben we geprobeert om een hooi schuur uit te zoeken hoe we die in elkaar gaan zetten en vandaag heb ik vrij omdat hij een stuk weiland in de vik ging zetten en hij mij niet nodich had, dus ik dacht dat ik dan wel even mijn was kon doen en lekker een boek kon lezen. maar aangezien we hier om 7 uur opstaan en om 9 uur 's avonds weer naar bed gaan is dat wel een hele lange tijd om een boek te lezen en de was te doen, zelfs als je dat niet zo vaak doet. opgegeven moment kon ik niet meer stil zitten en heb ik maar besloten om zijn huis een was beurt te geven met de hoge druk spuit, supper tof.

nu zit ik dus een beetje te bedenken wat te doen, want ik kon mijn blog wel schrijven maar hij heeft geen internet dus ik kan hem niet posten, of iets anders op het internet doen. verder heeft hij 3 zenders op de tv die ruisen dus dat is ook niet echt iedeaal, dus ik denk dat ik maar weer terug ga naar mijn boek.

ik hou jullie op de hoogte van veranderingen maar kijk niet raar op als jullie een tijd niets van me horen dat komt of omdat ik geen internet heb of omdat het werk gewoon z'n gangetje gaat en er dus niet echt iets is om te melden.

groetjes Tim

oke ik heb beslote om maar gewoon in dit bericht verder te gaan tot ik het kan posten. het is vandaag vrijdag de 13e en behalve dat er vandaag bijna de gifstigste slang van australie naar binne kroop is er niets slechts gebeurt tot nog toe. we zijn begonnen met het maken van een nieuwe wei, en het schiet al heel goed op, vervolgens hebben we dus even met een slang gevochten en gewonnen, en toen heb ik de auto uit gespoten omdat hij naar rook rook. verder heb ik lekker een filmpje gekeken en niets gedaan. lance is nu een veld aan het maaien dus ik hoefde niets tedoen.

de 14e heb ik het hele huis van buite gewase !! wow en vandaag de 15e (eindelijk internet!! )  hebben we een begin gemaakt met een 18 meter lange 7 meter hoge schuur om inelkaar te zetten, een soort ijzeren ikea, maar ik ga hem nu even puchen om ook wat met de koeien te doen!

1. Annemarie de Bree:
    17 januari 2012
    Ha die Tim, wat een prachtige avonturen maak je toch mee. Nog heel veel plezier gewenst en wees maar voorzichtig met die slangen. Groeten van Flip en Annemarie
  2. Jos:
    17 januari 2012
    Zeg Tim, het badputje, heb je dat laten zien omdat het water de andere kant opdraait als het leeg loopt. Hier draait het water de andere kant op, toch?