New year Sydney

2 januari 2012

hallo kindertjes, hebben jullie zin in een verhaaltje ?

laat me vertellen over mijn tijd in sydney ! De 28e bedacht ik dat het wel heel leuk zou zijn om nieuw jaar in sydney te vieren. ik had aan couchsurfing gedacht maar door dat het zo kort van te voren was is dat niet gelukt, verder ben ik op zoek gegaan naar een rit met een vracht wagen maar met de veest dagen gingen ze niet naar sydney, een vliegtuig, trijn of gray hound bus waren ongeloofelijk duur dus heb ik gezecht dat ik de volgende dag met koos mee zou gaan om te gaan liften. ben met koos mee gegaan en hij heeft me ergens afgezet bijna bij de hume hiway, ik moest nog een klein stukje maar dat moest niet echt een probleem zijn. al na 5 min werd ik opgehaald en kon ik zo'n uur mee rijden, bleek de verkeerde kant op en toen ik afgezet werd kwam er na een half uur een andere vent die zij dat ik op de kompleet verkeerd plek stond dus die heeft me weer helemaal mee terug genomen en op de hume afgezet. daar hoefde ik alleen met mijn backpack de snel weg oversteken en aan de anderekand had ik al snel weer een andere lift die me wel een hele kilometer mee nam en midden op de veiligheids strook af zetten. nu had ik dus even van hm.. wat moet ik nu want het was te ver om terug te lopen maar de autos gingen te snel om te stoppen, ik besloot om gewoon te wachten en na 2 uur kwam er een man die geen zin had om helemaal alleen naar cambarra te rijden en mij dus mee nam. dat was een rid van 5 uur richting sydney. toen hij me afzette kwam er na een half uur weer een andere vend die me blijkbaar al bij melborn had gezien maar toen te hard ging, en die ik dus in gehaald had, en die me mee heeft genomen, helemaal naar sydney.

daar aangekomen wou ik gelijk naar bed maar er waren 2 italiane die uit gingen en vroegen of ik mee wou, dus ben lekker uit gegaan. volgende dag hadden we geen hostel meer dus zijn we op een advertentie af gegaan om een huis te huren, maar toen we voor de deur stonde zij de vrouw dat ondanks dat wij de eerste waren die haar hadden gebeld, nu telaat waren en dat ze het al verhuurd had. dus moesten we wat anders, we besloten een hotel in te lopen en daar met z'n drieen een kamer te huren maar dan vervolgens nog 3 mensen naar binnen te laten en dan de koste door 6e te delen, dus we hadden 3 bedden en 6 gasten. na dit geregeld te hebben zijn we savonds maar even in onze kamer lekker dronken geworden! wat voor mij maar 2 biertjes nam en toen viel ik in slaap.

de volgende dag wou ik graag wat van sydney zien en heb een free tour gedaan van 3 uur door de stad lopen. ik ben er achter gekomen dat sydeny niet echt heel interesand is en dat je na 1 dag rond lopen wel alles gezien heb. de toer was wel heel leuk en de toer gids nodigde me uit om die avond naar een rooftop party te komen en dan vervolgens naar een lokal spot te gaan om het vuur werk te zien. op het veest waren ook nog 4 supper toffe meide van nederland die van een andere toer waren en die mij een leuk nederlands gespek opleverde.

de dag na nieuw jaar heb ik lekker uitgeslapen en besloot om vervolgens maar naar het strand te gaan omdat ik al in geen 3 maanden een strand had gezien! ik wist niet hoe ik er moest kome en ik vroeg een vend hoe er te komen en we raakte aan de praat en het bleek dat hij er ook heen ging dus ik ben maar met hem mee gegaan, na ook nog op het stand gepraat te hebben zij hij dat hij wel wist dat backpackers geen geld hadden en dat hij me naar de chinees ging nemen om weer even goed te eten. die avond heb ik nog naar een meisje van mijn toer opgebeld omdat zij naar de blue mountains zou gaan en dat klonk wel goed!

na dat ze me terug had gebeld en we planne hadden gemaakt ben ik dus de volgende dag met al m'n spul het hotel uitgegaan en naar de trein gegaan. en na 2 uur in de trein kwamen we daar aan daar heb ik een hostel geboekt om mijn spullen te storen en ergens te kunnen slapen en vervolgens zijn we gaan lopen en hebben een toer van 7 uur gedaan met wel een heel uur pouze! dit is zo gaaf, we hadden zulk mooi uitzicht en het was echt heel tof.

dus daar ben ik nu, morgen ga ik terug naar sydney en kan ik bij de vend van het strand slapen! verder ga ik nog naar een muzeum en de markt en dan moet ik weer nieuwe planne maken. maar dat kan vast met het internet van die vend!

gelukkig nieuw jaar xx Tim

1. mama:
    2 januari 2012
    Hée Tim, het vuurwerk van Sydney was hier op het journaal en volgens mij heb ik je tussen de mensen zien staan... of verbeeldde ik me dat? haha.
    Het begint nu een echt avontuur te worden, echt gaaf!!!
  2. Mieke:
    Hey Tim,
    Zo te lezen verveel jij je geen moment. Geniet lekker en door jouw verhalen genieten we met je mee. De allerbeste wensen voor 2012 en we hopen dat 2012 veel fantastische avonturen voor jou in petto heeft. groetjes Wim en Mieke