Doddy Burn

21 oktober 2011 - Bulawayo, Zimbabwe

Daar ben ik weer, ik horde dat het bij jullie al aan het regenen is en koud word en dat jullie mischien binnenkort zelfs sneuw krijgen ?

Ik ben gister naar Doddy Burn geweest dat is een heel groot leuwen reservaat. Waar uiteindelijk een aantal leuwen van Chipangali naar toegeaan om mee te helpen aan een vok programma een een programma om weer dieren te krijgen die teurg kunnen in het wild. Dit willen ze gaan doen door steeds als er een nieuwe "litter" is van leuwen die in een groter hok te doen en steeds minder in contact met mensen te laten komen zo dat ze leren om zelf te jagen.

Maar wij gingen er nu voor een minder leuke klus heen, er was namelijk een leeuw in zijn poot gebeten door een slang en wij zouden gaan kijken wat er moest gebeuren. Daar aan gekomen was al gelijk duidelijk dat hij dood moest want z’n hele poot was zwart. En (vergelijk het met je eigen hand, dat is makkelijker voor mensen zonder dieren) tot halverwegen zijn onder arm was alle huid weg gevreten en tot halverwegen zijn hand, dus zijn midden hands beentjes was alles weg gegeten en kon je de botten zien zijn hele klauw, vingers, was er al afgevallen. Dus hij heeft een kogel door zijn kop gekregen. Niet prettig om te zien, en is uit het hok gehaald. Laater toen hij ge vild wert kon je ook zien hoe ernstig het was en je kon zien dat het gif gewoon helemaal tot zijn onder buik was door getrokken.

Verder hebben we ook nog wat andere leeuwen in een nu dus groot leeg hok kunnen zetten zodat ze meer ruimte hadden wat wel een opgaven. Want het was een moeder met 3 cups, maar na Dash dachten wij dat de moeder zou worden verdooft en dat de kinderen er dan of achter aan zouden lopen of gewoon op gepakt zouden kunnen worden, helemaal mis het waren gewoon leeuwen maar dan maatje small. Dus die moesten we ook verdoven voor we ze konden verplaatsen.

We hebben ook nog een game drive gedaan om kwart over 5 ‘s morgens! Dat was wel heel vroeg maar ook heel tof, ik heb namelijk buffels gezien en die zijn groot. Wow daar stond ik echt van te kijken.

Vervolgens zijn we naar huis gegaan, ik wou graag achter in de pik up en daar heb i keen heerlijk bedje gemaakt en heb met 140 km/uur over de snel weg met mijn muziek van de zon genoten. Ben nu wel een beetje verbrand. Maar alles gaat nog goed.

Ps sorry voor de fouten maar er is vandaag geen spel check.

1. mama:
    21 oktober 2011
    Wat een spannend verhaal. Wie gaan daar nu allemaal mee om de boel te coordineren en hoe weet jij wat je moet doen en wat niet en wat als de coordinator door een leeuw wordt opgegeten?
    Hartstikke fijn dat je het naar je zin hebt, maar ik ben nog wel heel benieuwd naar het filmpje en wat achtergrondinfo.

Liefs, momom
  2. Paps:
    24 oktober 2011
    Hé lieverd, ik had het bericht al tijdens Kaspers verjaardagetentje (met oma, Irma en Victor)aan tafel gelezen maar herlees het nu nog even op kantoor. Klinkt spannend, ik geniet van je verslagen, pas goed op jezelf, kus Paps.
  3. Paps:
    28 oktober 2011
    Heb vandaag je blog weer geopend, hoorde van mama dat je er nieuwe foto's had opgezet. Je wildwaterkano en gamedrive zien er spectaculair uit. (PS: lijkt me een leuk meisje Rebecca). Veel liefs and keep us posted, Paps