Vic Falls

15 oktober 2011 - Bulawayo, Zimbabwe

nou jongens jullie zijn goed aan het reageren :), ik ga het filmpje pas aanstaande maandag make want dan ben ik vrij.

en even uit leg over de leuwen, de grote eet ons, grapje blijk baar denkt hij dat hij een hond is en eet dus ook met de honden. die overigens geen honden voer krijgen maar gewoon vlees dus dat is geen probleem. Dash, een jongetje, gaat niet meer terug hij is voor educative doel einde en moet dus geknuffeld worden om hem zo tam mogelijk te maken. zijn moeder is er nog wel maar die heeft hem verstoten en heeft nu alleen zijn zusje nog om voor te zorgen.

trouwens vic het is niet echt een leuk aapje hoor :) het heeft mij 5 keer gebeten. dus het is eerder een Vicious. maar ik zou hem de groeten doen. nu komt m'n verslag, dat had ik eerder gister al geschreven maar ach.

Nou jongens ik heb weer een verhaal, dus ga maar klaar zitten. We zijn dit weekend naar de Vic Falls gegaan. Op maandag zijn we met de bus naar de Vic Falls gegaan waar we voor 5 uur in de bus moesten zonder airco, want die was stuk en het was 32 graden. We kregen wel kip te eten maar er zaten haren op dus die heb ik maar over geslagen. Rond 8 uur zijn we aangekomen in de Vic Falls en zijn we naar ons kamp gegaan waar we een hamburger hebben gegeten.

De volgende dag zijn we gaan wild water raften. Dit was echt super cool. Eerst even goed afgedongen en vervolgens hebben we een hele dag gedaan, dus alle 21 stroom versnellingen. Halverwege bij 10 hebben we een stop gehad en wat gegeten. Het was heel leuk en we hebben vrij veel in het water gelegen zegt onze gids opeens "kijk daar een krokodil" blijkt dat er daar in die rivier gewoon heel wat krokodillen zitten. Maakte het wel spannend. Toen we klaar waren moesten we nog ongeveer een half uur naar boven klimmen maar boven wachten wel een koud drankje op ons. Terug hebben we gelijk een boeking gedaan voor 2 game drives en avond eten en ontbijt + vervoer naar Hangwe National park waar we dan de volgende dag naartoe zouden gaan. De bus van Hangwe naar Bulawayo zouden we de volgende dag kunnen regelen.

Dit was allemaal vrij duur, zo duur dat ik en Rebecca niet met Jef en MJ naar een restaurant zijn gegaan maar met z'n 2e naar de pizza hut gegaan en hebben daar samen een kleine pizza moeten delen, en we hebben de korsten bewaard voor het ontbijt van de volgende morgen. Na ons geweldige ontbijt zijn we gaan bungee jumpen en kabelbanen, Jef heeft ge bungee jumpt en ik en Rebecca hebben een duo slide gedaan want we konden niet meer betalen. We voelden ons als echt afrikanen, ook een leuke ervaring. Vervolgens wouden we nog even naar de vallen kijken want we hadden nog plus mines een uur over om dat te doen voor we naar Hangwe zouden gaan. Komen we daar blijkt het 33 doller te zijn. veel te duur dus ondanks dat we naar de vallen zijn gegaan hebben we ze niet echt bekeken, we hebben ze wel van uit de raft kunnen zien.

Toen hebben we nog vlug even lunch kunnen kopen, voor mij een fles Fanta, want dat was vocht en er zat suiker in. Dus dat was het goedkoopst energie en vocht alles wat je nodig heb. Bleek dat het ook gelijk mijn lunch was voor de volgende dag.

Aangekomen in Hangwe zijn we gelijk op een avond game drive gegaan dit was super tof. We reden naar binnen en reden zo ongeveer over een groep olifanten heen, ze stonden echt bijna in onze auto te eten, met kleintjes en alles. Heel leuk verder ook nog giraffen gezien, zebra’s, krokodillen, verschillende soorten vogels, gazelles, koedoes, en aapjes. Avond eten gehad en naar bed gegaan. Volgende morgen vroeg op om een urly mornig drive te doen. Dit was heel koud en het viel mij een beetje tegen, omdat we de vorige dat zo’n geweldige rit hadden, want we zagen nu niet zo heel veel en het was heeeel koud. Vervolgens heel goed ontbeten, nog een muffin me ge stolen voor mijn lunch, en vervolgens lekker in het zwem bad gaan liggen voor 2 uur voor we opgehaald werden en weer verder gingen naar Bulawayo. Net toen we weg wouden rijden komen we langs een troep wilde honden, dat is een bepaalde soort honden die op de steppen van Afrika leven. Dit maakte een hele hoop goed want die hadden we nog niet gezien. En na 3 uur waren we dan weer thuis en hebben hier weer heerlijk gegeten.

1. mama:
    16 oktober 2011
    Hi Tim, Volgens mij is wat jullie gedaan hebben veel leuker geweest dan naar die waterval kijken en dan voor 33 dollar. Zijn ze gek geworden!
    Ik had al op internet gelezen dat het dorpje in Zimbabwe bij de falls vroeger heel toeristisch was, maar omdat ze alles zo duur hebben gemaakt (zelfs de prijzen van de visa verhoogd) gaan de toeristen nu naar Zambia om ze vanaf de andere kant te bekijken en is het Zimbabwaanse dorpje niet zo bijzonder meer.
    Vertel je in het filmpje ook een beetje over je werkzaamheden en met wie. Tot nu toe lijkt het meer een soort avonturen-vakantiedorp. Zo ga je geen indruk op ze maken met je harde werken en toewijding met oog op de laatste drie weken of zie ik dat verkeerd?
    XXX, Maman
  2. Jos:
    16 oktober 2011
    Harde werken? Toewijding? Hebben we het over de zelfd Tim?
  3. kasper:
    19 oktober 2011
    broertje(a)
    hebben ze daar geen energy drink?!?!
    zal ik er een paar op sturen dan?
    is het wel leuk al dat harde werk op je pauze tussen de studies?
    en mama is jou kamer heel moi aan het opknappen en verven enzo omdat het prinsje tog in jou kamer mag slapen niet astrid.
    maar waar moet jij slapen als je terug komt want ik ga niet meer weg uit jou OUDE kamer haha
    (k)