Help Chip

15 november 2011 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Zo weer na 3 dagen zonder stroom gezeten te hebben nu ‘s avonds dan tog weer licht.

Vandaag was rustig want we gaan morge weer naar de matopos om te kijken of het nu wel lukt met de luipaarden. Maar de dag dat we terug gekomen waren van de matopos was het niet zo rustig aan als ik dacht dat het zou zijn toen we terug kwamen dachten we er aan om onze pasporten te verlengen maar dat was helaas 11 dagen telaat dus hadden we een boete van 100 dollar, maar omdat ik en jef zo leuk zijn kwamen we weg met samen 100 dollar. Neemt niet weg dat het veel geld onnodig besteed is. Dus terug was ik een beetje sagereinig en goor na een dag in de auto, dus ik wou een douche nemen maar nee ik moest eerst nog even mee helpen om een bos brand uit te maken.

Volgende dag heb ik besloten om Chip maar even te vertroetelen omdat hij nadat hij zijn hooft had gestoten de hele week dat wij weg waren in een kooi van 1 bij 1 bij 1 heeft gezeten. Om te zorgen dat hij dat niet nog een keer ging doen heb ik de hele zij kant bekleed met gras zodat hij niet bij het gaas kon. Lekkere blaadjes binnen in gelecht en wat vers groen om te eten. Toen ik daar mee klaar was had ik nog 2 uur over en besloot ik om maar voor Becky, die nu dus pups heeft, een lekker plaatsje te maken omdat zij nu in de zij kamer lag en daar was het bloed heet. Heb dus de hele schuur leeg gemaakt voor haar, en ze is er blij mee.

Nu 2 dagen later blijkt alleen dat er iemand een pup heeft ge jat. Verder heeft Meckela een kleine genet maar zij zorgt er eigenlijk alleen voor als er vriendinnen zijn dus de rest van de tijd kan ik er mee spelen supper!

Verder gaan we morgen dus weer naar de Matopos maar ik denk dat we weer het zelfde moeten gaan doen als de vorge keer, proberen een luipaard te vangen en de camera traps controleren. Maar dat laat ik jullie weten als ik terug ben.

1. mama:
    16 november 2011
    Da's inderdaad zonde van het geld, kan je een hoop andere leuke dingen vanm doen. Waarom moest je je paspoort verlengen? Was dat maar eeen maand geldig of zo? Dat visum kostte eerst toch ook maar $ 25 .
    En hoe zit het met die ringworm, waar zit/zat ie, is die inmiddels vertrokken of vallen je tanden er binnekort uit.
    Ook goed voor jezelf zorgen hè, niet alleen voor de dieren!!!! xxx
  2. astrid:
    17 november 2011
    haha leuwk verhaal en waar zou die pup van beckey nou tog zijn gebleven ? TIM !!! haha ik mis je en voor sinterklaas heb ik jou gevraagd maar zo tehoren heb je het heel leuk daar en kom je nog laaang niet terug xxx je enige zusje :D
  3. Irma:
    22 november 2011
    Aah, da's lief van Astrid dat ze jou voor sinterklaas heeft gevraagd! Ik vind 't wel avontuurlijk klinken allemaal hoor wat je doet. Is die pup al terecht? Is 't niet gevaarlijk met die luipaarden? Tot wanneer blijf je daar? Onze pup (Suus) is ook zooo leuk! Je schrijft "Meckela heeft een kleine genet" Wat is dat? XX, Flotante
  4. Shelly Hoogelander hendriksen:
    24 november 2011
    Irma, een genet is een kleine katachtige. Ik meen een civetsoort. Volgens mij komen die alleen in Afrika voor.

Astrid, wat lief!!! Ik vrees dat Tim trouwens niet in je schoen past overigens haha.

Tim, mooi hoor al die verhalen! Je blijft er nu niet lang meer toch? Heb je medicijnen gekregen tegen de ringworm? Wel goed gebruiken hoor, anders komt het weer terug!

Groetjes, Shelly