Last week

1 december 2011 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Dit was mijn laatse week in Afrika. Ik ben nu een dag in Zuid-Afrika bij de zelfde mensen als vorige keer, Sean en Julli. Ik blijf hier nog 2 dagen en dan ga ik op weg naar Australie. Ik ga hier naar gold reef city dat is een soort pretpark gekombineert met muzeum over de mijnen.!

Ik heb de vorige week leterlijk in fastforward geleeft, alles is zo snel gegaan. Vorige week hebben zijn we begonnen met het verbeteren van de hokken. Want er was een man van Amerika over gekomen en die had wat pointers gegeven die wat beter zouden kunnen. Dus we zijn begonnen met het leuwen verblijf lekker met nieuwe grond bedekken hebben dit ook in de jacals en servals cages gedaan. En ze vonden het prachtig. Lekker rollen en nieuwe geuren. Verder hebben we bij de kleine roofdieren de hoeken met gras afgedekt zodat ze wat beschutting hadden. Toen we dat bij de jackals aan het doen waaren begon het heel hard te regenen, en de jackals gingen gelijk in een hoek liggen. Toen dachten wij nou dan gaan wij even in hun nacht verblijf zitten want dat was nog droger, vervolgens begnon het nog harder te regenen en toen zag je hun kijken van hum, warom liggen wij hier in de regen en zitten zij lekker droog in ons hok, dus toen hebben we hun maar naar binnen gelaten en zijn zelf snel naar het huis gerend.

Verder hebben we ook de aapjes blij gemaakt met een make over, we hebben in alle hokke alle takke en boomstammen verplaatst nieuwe banden op gehangen om lekker mee te spelen en wat platvormen gemaakt om op te zitten. Voor hun ook de grond bedekt met aarde zodat ze wat konde zoeken naar kleine dingetjes om te eten.

Verder hebben we nog een ongeluk gehad met de auto. Ik ben met een van de werkers naar de stad gegaan en daar stond een man net naast een parkeer plek dus wij willen die parkeer plek op maar de man gaat niet aan de kant. Dus de werker rijd de parkeer plek op maar net langs de man omdat die niet opzij ging en er niet echt meer plek was, word die man super boos. En blijkt dat hij een hoge regter is of zoiets, met veel macht dus. En hij maakte er echt een groot probleem van en dus wil de werker weer weg rijden maar omdat hij waarscheinlijk een beetje van zijn apropo was door dat geschreeuw en omdat die man nogsteeds naast ons staad rijd hij terwijl hij achter uit uit parkeert tegen een andere auto aan, dit was de druppel en die boze man haalt er een politie bij (ik hoor alleen geschreeuw want ze prate indabellie) en de werker komt naar me toe zecht sorry maar ik ben gearesteerd. Net op dat moment komt Nicky, de baas van Cipanghalie langs en die heeft alles opgelost en na zo'n 3 uur konden we weer naar huis.

@ irene ik heb ze nog even en grote kunffel gegeven voor ik weg ging en dag gezecht

@ astrid ik denk dat het hondje gewoon gesolen is door iemand die een hond wilde

@ flotante een genet is een soort fret maar dan katachtig, ik heb een foto van hem, mickala is de dochter van de baas

@ shelly ja ik denk ook niet dat ik in haar schoen pas, zeker niet met al het eten dat ik daar kreeg :D en de ringworm ben ik goed aan het behandelen ja

@ annelous and eva ja het is een fungus, shimmel, dus niet een of andere supper tofe worm in mijn been, maar hij is al bijna weg.

@ iedereen xx

1. Paps:
    1 december 2011
    Mooi verhaal lieverd. Wens je nog een paar mooie dagen in Johannesburg en een goede reis naar Melborn xxx Paps.
  2. Mariëlle:
    1 december 2011
    Hey Timothy! Het was een super groot plezier je verhalen tot nu toe te volgen... Je leven in Afrika...zo spannend! Ik ben benieuwd naar de volgende etape op je wereldreis! :-)
    Goede reis en een super dikke knuffel vanuit zwitserland :-)
    xxxx Jelle
  3. Irene:
    1 december 2011
    Ohhh, wat ben ik jaloers op je!!! Zit ik hier op mijn bankje na een wandeling met de hondjes door het oerhollandse K..weer ....zucht ;-) Maar ja, ben blij voor jou hoor.
    Wat een verhaal weer. Zeker wel raar om iedereen daar achter te laten en al die beesten/vriendjes niet meer te zien. Wel mooi werk hoor! En nu Australië, een nieuwe uitdaging, kerst en oud en nieuw in de zomer, dat moet toch wel bijzonder zijn. Hele goeie reis en ik kijk uit naar je volgende verhaal!

Hoe gaat het verder met jou? Spannend om weer verder te gaan? Mis je dingetjes van NL en hoe is het om nu alleen verder te gaan? Heel veel plezier iig en geniet!

Dikke kus
  4. Mieke:
    3 december 2011
    Hoi Tim, we hebben je verhalen nog een keer gelezen, wat heb jij een fantastische tijd gehad in Afrika. Wat een mooi werk met die dieren en hele leuke foto”s. Het zal best moeilijk zijn om afscheid van je dieren en vrienden te moeten nemen, daar tegenover staat wel dat je weer een heel nieuw avontuur tegemoet gaat. We wensen je een goede reis en veel plezier in Australië. We kijken uit naar je belevenissen daar. Groetjes Wim en Mieke