Matopos

11 november 2011

hey guys,

ik ben net terug van de matopos wil ik na een zweterige auto rid even lekker een doche nemen moet ik eerst met de hand op het terein een bos brand doven. nou dat is wat anders dan een doche heb na 2 uur zes blaren maar het vuur is de goede kant op gegaan.

verder been ik nog steeds treurig over mijn vogeltjes maar minder want het bleek dat becky ze heeft opgegeten omdat ze zwanger was. ze heeft deze week 5 kleine hondjes op de weereld gezet. maakt het dan net wat makkelijker om haar te vergeven.

we zijn in totaal bija een week in de matopos geweest. we hadden ons kamp opgezet naast een meer en de omgeving daar is prachtig dat is echt afrika, je heb er van die rods bergen van grote keien. en je heb er van die rode zand wegen. geweldig. de eerste dag bleek dat er al een luipaard uit harare was gekomen. hij zorgde daar voor problemen door vee op te eten. we hebben hem verdooft en een halsband omgedaan. vervolgens nadat hij weer helemaal 100 % was hebben we hem vrijgelaten.

volgende dag hebben we camera traps geplaats en sporen gezocht voor goede plekken voor de camera traps. dit is een camera met een infra rood censor die beweging detecteerd. en de bedoeling was dus om te kijken wat er op een bepaalde plaats langs kwam. we hebben veel foto's van gras gekregen omdat ze iets te scherp stonden afgesteld maar ook een paar goede van luipaarden.

op dinsdag hebben we de halsband weer opgezocht want na 2 dagen niet bewogen te hebben dachten we dat er of iets met het luipaard aan de hand was of hij was z'n halsband kwijt. het bleek het laatste te zijn. jammer dat we hem nu niet meer konde opsporen maar we weten nu wel dat alles goed werkt.

woensdag zijn we er opuit gegaan om de vallen te zetten. dit was heel goor want ze haden als bait een koeien poot me genomen maar die had van af zondag al lekker in de zong gelegen. dus die stonk onweis en hij lekte vloeisof. heel goor. ik probeerde er onderuit te komen maar is niet gelukt omdat een van de andere volonteers zij dat hij geen zin meer had (na dat hij het al had aangeraakt en ik dus niet kon zien warom hij het niet gewoon kon doen) zij dat ik het maar moest doen. was een beetje sagerijnig en toen bleek dat ik met een homp vlees een geur spoor moest maken, wat neer komt op bind een stuk touw aan een homp vlees en sleep het een leuk stuk achter je aan. we hebben in totaal 3 vallen gezet. maar tot nogtoe niets gevangen dus we gaan dinsdag terug om het nog een keer te proberen.

gister zijn we naar het game park geweest, met de intensi om naar een verlore camera trap en val deur trap te zoeken. die hadden ze al eerder neer gezet en ze zijn vergeten waar. maar door daar naar te zoeken zijn we door het hele park heen gereden en hebben we een neushoorn gezien, wat heel zeldzaam daar is en we hebben neilpaarden gezien.

vandaag hebben we vlug voor dat we naar huis gingen nog een van de vallen verplaatst naar een andere plek omdat we dachten dat dat een betere plek zou zijn. we hebben de deur er uitgehaald zo dat wat er ook naar binen gaat niet gevangen word als wij er niet zijn maar dat alles wel lekker aan het vlees kan komen likken en wennen dat dat daar gewoon hangt, zo dat ze mischien sneller in de echte val lopen.

1. Paps:
    14 november 2011
    Je hebt toch wel goed gedouched nadat je het vleesgeurspoor hebt uitgezet anders einigt het spoor bij jou! En kijk je ook uit voor die slangen. x Paps.