Melborn

7 december 2011 - Melbourne, Australië

Niewe omgeving. Ik ben veilig aangekomen na een vrij onplezierige flucht in Sydney. Ik zat in het midde dus niet echt been ruimte, verder zat er een super grote man naast me die ongeveer mijn halve stoel in beslag nam. Ook zat er een man voor me die z'n stoel zo ver naar achtere zette dat mijn knieen in zijn rug staken, keert hij om zecht hij dat dat vervelend is en of ik mijn knieen uit zijn rug wil halen! De flucht naar Melborn was oke, wel weer in het midde maar er zat een gezellige vrouw naast me. Ze is de moeder van een criket speler en ze zij dat er binne kort een leuke wetsrijd is, dus daar ga ik mischien naar toe.

Ik zit hier bij een viend van mijn vader, Koos en zijn vriendin Hanna. Het is wel een klein stadje, maar ik heb hier nog wel dinge te bekijken dus ik ben nog niet weg.

Verder heb ik gister een tocht door Melborn gemaakt. 's ochtens met Koos om 5 uur daar naar toe gerede en heb toen lekker door de stat gelopen met mijn reis gids, ben zelfs gewoon helemaal alleen een kerk in gegaan. (Dat zit er nu dus zo in na al die jaren vakantie met je ouders) verder ben ik naar de beroemde Fitzroy gardens geweest, de Victoria markt (waar je na 2 maande zimbabwe alles kan kopen wat je maar wil voor geen geld omdat je kan afdingen als een koning) en ik ben naar 2 muzea geweest. 1 over goud en de geschiedenis van de staad Victoria, waar ik nu ben. en een over imigranten naar heel Australie, zeer interesant.

Eergister ben ik de omgeving een beetje gaan verkennen en heb een lange fietstocht gemaakt van 3 uur over bergen, ik ben eerst een beetje info gaan halen bij een vvv en heb een telefoon kaart gehaald. ben vervolgens om een meer gereden en ben om een andere heen gelopen. vandaag ben ik begonnen met werken als een tuin man, ze hebben hier grote lavendel velden en ik moest zorgen dat het gras tussen de lanen weg was zodat ze de lavendel weer konden zien. verder ga ik nog kijken voor andere leuke jobs die ik hier kan doen, ik hou jullie op de hoogte kus tim

1. mama:
    7 december 2011
    Zo kan een vliegtocht dus ook zijn, van het ene uiterste in het andere.
    Nadat ik een kleine teleurstelling voelde, omdat je niet naar het Nelson Mandela museum bent geweest, ben ik nu trots op je: 2 musea èn een kerk en je vond het nog interrssant ook. Er is nog hoop!
    Krijgen wij je nieuwe telefoonnummer ook, voor het geval dat...?
    Werk ze!
    xxx, mamma
  2. Annemarie de Bree:
    Dag Tim,
    ik lees je reisverslagen steeds met veel genoegen. Heel veel plezier gewenst 'down under' enne... ik ben dol op lavendel, dus ik houd me aanbevolen voor een bosje!
    Groetjes, ook van Flip,
    Annemarie
  3. Rob:
    7 december 2011
    Hoi Tim, allemaal wel leuk natuurlijk, dat opgeven over je culturele escapade. Maar dan wel even 2 controlevraagjes. Welke kerk in Australië heeft de meeste volgelingen en wie waren de immigranten "van de eerste dag" in Australië (waarom kwamen ze)?
    Verder lijkt het me dat je eerste indruk "top" was. Ook ik kijk uit naar je volgende verslag, al begrijp je wel dat ik wel uitzie naar een verhaal dat meer iets is wegheeft van het uitkomen van een jongensdroom, dan een verslag waar je moeder trots op is :-).
    Maak er in ieder geval ook hier een mooie tijd van.
    Groetjes Rob.
  4. Victor:
    9 december 2011
    Gaaf!

Zit je gewoon in australië...
    Vraagje, naast dat alles daar mega gaaf is, moet je nou ook echt uitkijken voor slangen en dergelijke enge beestjes als je in die velden loopt of valt het allemaal reuze mee?

xx
  5. Cecile:
    17 december 2011
    Hoi Tim

Wel erg jaloers dat jij daar zit en wij in het koude noorden. Ik hoop dat Dylan en Nina later ook naar musea en kerken gaan: want die hebben daar nu ook hun neus meer dan vol van. Ook romeinen haten ze. Misschien is een vaca naar Australie eigenlijk wel heel goed om romeinen te ontvluchten. Heel veel plezier met al je activiteiten: lekker een beetje in de tuin werken: heerlijk! Groetjes van Cecile